Project Description

CONfirm, una dintre cele mai importante firme de consultanță juridică și financiară cu acționariat 100% românesc, împreună cu Camera de Comerț și Industrie Iași a organizat la finalul săptămânii trecute, cea de-a cincea ediție a Atelierelor de Know How, conferința cu tema Noutăți, tendințe și provocări pentru mediul de afaceri local.

Evenimentul a avut loc la Iași și a reunit reprezentanți ai autorităţilor centrale și locale, practicieni în insolvenţă, antreprenori, avocaţi și consultanţi, la o dezbatere privind principalele noutăți, tendințe și provocări pentru mediul de afaceri.

Noul regulament privind protecția datelor, modificări fiscale, oportunități și provocări pentru mediul de afaceri din Iași, noutăți în insolvență, Codul construcțiilor, au fost doar câteva dintre temele de discuţie pe care le-au abordat speakerii invitați: Varujan Vosganian, vicepreședinte ALDE, Paul Butnariu, Preșendintele Camerei de Comerț și Industrie Iași, Adrian Bența, Consultant Fiscal, Andreea Rusănescu, Practician în Insolvență AA Total Insolvency, Ciprian Lucian Roșca, Secretar de Stat la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

“După părerea mea, ca membru al Comisiei de Buget Finanțe Bănci, România nu mai are nevoie acum de mutații fiscale majore. Au fost foarte multe frământări care au creat confuzie în rândul oamenilor de afaceri, începând cu impozitul pe gospodării și impozitul pe cifra de afaceri și terminând cu splitarea TVA. Ceea ce s-a întâmplat anul trecut când firmele nu știau nici în noiembrie ce plan de afaceri să-și facă pentru 2018 pentru că legislația nu era clară, e ceva ce nu trebuie să se mai repete. Semnalul pe care trebuie să-l dăm este că în afara unor actualizări și a unor republicări de acte normative trebuie să evităm orice formulă de revoluție fiscală. Ceea ce trebuie să avem acum este o evoluție organică a legislației care să poată fi integrată, înțeleasă și aplicată de mediul de afaceri și de decidenții politici”, spune Varujan Vosganian, vicepreședinte ALDE.

“La nivel european există tendința de a se recurge la restructurare timpurie, atunci când societatea nu se află în stare de insolvență, însă se confruntă cu dificultăți financiare, sau de a se recurge la reorganizare judiciară, atunci când starea de insolvență este iminentă și asupra societății a fost deschisă procedura de insolvență. Breasla noastră, a practicienilor în insolvență, încearcă să includă această tendință și în mediul de afaceri român. România, însă, necesită o cultură a salvării mai solidă, prin care întreprinderile viabile să fie ajutate să se restructureze și să continue să funcționeze, întreprinderile fără șanse de supraviețuire să fie orientate spre o lichidare rapidă, iar întreprinzătorilor onești care se află într-o situație dificilă să li se ofere o a doua șansă” spune Andreea Rusănescu, Practician în Insolvență AA Total Insolvency.

“Dinamica accentuată de modificare a legislației din ultimii ani a generat în timp alte probleme decât cele la care aceasta a încercat să răspundă, astfel că în prezent ne confruntăm cu: legislație necorelată, reglementări imprecise sau interpretabile, incorectă ierarhizare a aplicării actelor normative, birocratizare excesivă a proceselor de avizare și autorizare, consum de resurse nejustificat, termene lungi pentru emiterea autorizațiilor de construire şi avizarea documentaţiilor tehnice și documentațiilor de urbanism, spune Ciprian Lucian Roșca, Secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene.

Evenimentul a fost susținut de: Uniunea Camerelor de Comerț Bilaterale din România, Camera de Comerț și Industrie Iași, Uniunea Generală a Industriașilor din România, AA Total Insolvency, Domeniile Sâmburești, Aqua Carpatica, Kiss FM Iași.


Despre CONfirm

CONfirm, una dintre cele mai importante firme de consultanță juridică și financiară cu acționariat 100% românesc, are peste 25 de ani de activitate și peste 5000 de dosare gestionate cu succes. Cea mai importantă resursă a companiei este echipa formată din profesioniști de prestigiu – avocați, consilieri juridici, practicieni în insolvență, experți fiscali și economiști.
Compania oferă servicii de consultanță juridică și financiară ce susțin clienții în orice etapă pe care firma acestora o traversează, fie că este una de creștere și dezvoltare, fie că este una de restrângere sau dizolvare: constituirea societăților, modificarea actelor societatății, insolvență, dizolvare, lichidare, radiere societate, evaluarea proprietăților imobiliare sau evaluarea întreprinderilor.